گوش قرمز

چقدر خوردن گوشت قرمز بخوریم؟

گوشت قرمز خیلی لذیذ هست، هیچ شکی در این موضوع نیست، اگر گیاه خوار نیستید از خوردن گوشت لذت میبرید. گوشت یکی از موارد اصلی در تغذیه غذایی مردمان سراسر جهان میباشد.

گوشت قرمز غذا

در ادامه با وب سایت زاگرس همراه باشید.

گوشت قرمز منابع بسیاری دارد، از گوسفند گرفته تا گاو و شتر مرغ همگی گوشت قرمز دارند و هر کدام دارای ویژگی های خاصی دارند که از دیگری متمایز هستند.

به یاد داشته باشید انسان توانایی تغذیه از این نوع گوشت به صورت روزانه را ندارد به این معنی که اگر هر روز از آن بخورد تعادل در بدن وی به هم خورده و مشکلات بسیاری برایش به وجود میاید

اما یک موضوع خوب این است که گشت قرمز گران قیمت است و نمیشود مدام آن را خریداری و مصرف کرد، باو کنید اگر قیمت آن مناسب تر بود افراد زیادی را داشتیم که به انواع بیماری ها مبتلا بودند و حتی نمیتوانستند از مصرف گوشت صرف نظر کند.

مضرات گوشت قرمز

گوشت مضرات بسیاری زیادی دارد که با طبخ آن از بین میروند، از معایب مصرف گوشت به موارد زیر میتوان اشاره کرد:

  • افزایش فشار خون از نظر پزشکی
  • احتمال ابتلا به بیماری نقرس
  • افرایش احتمال انواع سکته از جمله سکته قلبی
  • بسته شدن رگ و عروق
  • تیره شدن رنگ پوست در بسیاری از افراد
  • بهترین گوشت قرمز

همان طور که در بالا گفته شد گوش قرمز انواع گوناگون دارد که هر کدام دارای ویژگی های خاصی هستند، توصیه میشود از گوشت گاو و گوساله استفاده نکید، ماهیت این نوع گوشت ها سرد ایت و خطر ابتلا به بیماری ام اس را افزایش میدهند.

بهتر گوشت گوسفند را جایگزین گوش گاو و گوساله کنید، از طرفی گوشت شتر مرغ از تراک چربی بسیار کم به نسبت دیگر گوشت ها برخوردا است و به همین خاطر سلامت بیشتری دارد و هزم آن هم راحت تر میباشد.

چرا کمتر گوشت بخوریم؟

سختی و یا راحتی هزم گوشت برای افراد مختلف متفاوت است، افراد دارای گروه خونی O منفی گوشت را راحت تر هزم میکنند.

افراد گروه های خوبی دیگر د این کار سخت تر عمل میکنند و به آنها توصیه میشود از لبنیات و گیاهان بیشتر استفاده کند.

هزم گشت در حدود 48 ساعت و حتی بیشتر طول میکشد که همین امر به خستگی زیاد، کاهش انرژی بدن و کم اشتهایی در صورتی که به ارژی نیاز داریختم میشود

جایگزینی گوشت قرمز

برای جایگزینی گوش قرمز راه های زیادی وجود دارند، باید در طولانی مدت استفاده از انواع گوشت را کم کنید.

دقت کنید که گفته شد مصرف آن را کم کنید نه اینکه آن ا قطع کنید، این بستگی به خودتان دارد اما قطع دائمی آن برای گروهی از افراد در بازه های سنی مختلف توصیه نمیشود.

برای کنار گذاشتن گوشت قرمز میتوانید از انواع سبزی جات، نشاسته ها و فیبرهای موجود در غذاهای گوناگون استفاده




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *