دلیل بی خوابی

دلیل بی خوابی های من چیست؟

بی خوابی خیلی خیلی آزار دهنده هست و میتونه همه معادلات زندگی و به هم بزنه چون نتیجه اولیه اون خستگی زیاد و عدم تمرکز در همه امور هست. اما دلیل بی خوابی  چی هست و باید برای درمان اون چکار انجام دهیم؟

بررسی دلیل بی خوابی

با سایت زاگرس همراه باشید.

دلایل بی خوابی بسیار موضوع داغ و پیچیده ای هست که باید به خوبی اونو برسی کنیم چون به موضعات بسیار زیادی ربط داره و نمیشه به راحتی اونو درمان کرد.

به عقیده علم روانشناسی و بسیاری از متخصصین روانپزشکی علت اصلی بی خوابی به موضوعات فردی و مسائلی مربوط میشه که ما با خودمون در میون میزاریم.

یکی از این موضوعات فرار ذهن هست که نباید اصلا اون رو دست کم بگیریم.

فرار ذهن چیست؟

اصطلاح فرار ذهن به پدیده ای گفته میشود که ما کنترل ذهن را در دست نداریم و به هر موضوعی که برای ما پیش میاید فکر میکنیم.

این موضوع میتونه آسیب های زیادی به ما وارد کنه چون به هیچ وجه نمیتونیم بیشتر از چند ثانیه روی مطلبی تمرکز کنیم و ذهنمان به سمت دیگری میرود که نتیجه آن عدم تمرکز و از دادن نیروی فکری است.

فکر کنید میخواهید بخوابید و ذهنتان مدام بین موضوعات متلف در حرکت است، چه نتیجه ای برایتان حاصل میشود؟ کاملا واضح است: بی خوابی

به خودتان میایید و میبینید که بیست دقیقه تو تخت هستید اما خوابتان نبرده است و این موضوع میتواند خیلی به شما آسیب وارد کند.

پس برای رهایی از بی خوابی باید افزایش تمرکز داشته باشیم. یکی از راه های افزایش تمرکز، کار کردن روی قدرت فکر در هنگام خوابیدن است.

در موقع خوابیدن باید روی موضوعاتی فکر و تمرکز داشته باشید که ذهنتان را در مسیری ثابت نگه میدارند.

برای نمونه به خواسته ها و اهدافتون فکر کنید یا به صورت معکوس از ده به یک بشمارید و هر عدد را به رنگی خاص ببینید.

استرس زیاد دیگر دلیل بی خوابی

استرس واقعا دشمن خوابیدن است، نمیتوان خواب عمیق داشت و استرس هم در کنار آن تجربه کرد.

استرس البته یکی از عوامل فرار ذهن است که در بالا به آن اشاره کردیم و باید با راه های کاهش استرس آشنایی کامل داشته باشید تا بتوانید ذهنتان را کنترل کنید و به علل بی خوابی غلبه کنید.

دلیل بی خوابی شما میتواند استرس زیاد به خاطر موضوعات کاری یا خانوادگی باشد، موضوع هر چیزی که است باید آن را وقتی وارد تخت خواب میشوید کنار بگذارید چون قرار است با خوابیدن نیرویی جدید بگیرید و توان خود را بازیابی کنید.

یکی از راه های کاهش استرس و افزایش کیفیت خواب این است که خود را زیاد خسته کنید و بعد وارد تخت شوید.

یعنی تا زمانی که خسته نشدین وارد تخت نشوید.

یا برای نمونه از دمنوش های آرامش بخش استفاده کنید تا آرامش بیشتری کسب کنید و سطح استرس شما کاهش یابد.




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *